Monday 11 May 2015

Selamat Pengantin Baru Jaja

Teks : Rapidah Ramli
Foto : Rapidah Ramli

Bismillahirahmanirahim.

Alhamdulillah hari ini selesai majlis pernikahan antara Hamizah Muzafar (sepupu suami) dengan pasangannya Sabri, yang berlangsung di Dewan Crystal, Jelutong Plaza, Bukit Jelutong. Setelah setahun bertunangan.

Semalam seharian kami merewang membantu membuat persiapan terakhir, dari menyiapkan dewan dan membungkus cenderahati untuk tetamu. Satu kebiasan dan memang menjadi kewajipan untuk semua ahli keluarga untuk hadir dan bergotong-royong membuat persiapan. Suasana yang meriah disamping dapat mengeratkan silaturahim sesama ahli keluarga yang kebanyakannya sibuk bekerja dan hal  keluarga masing-masing. Tapi bila ada kenduri-kendara, alhamdulillah masing-masing sudi mengambil cuti dan hadir memeriahkan majlis.

Barakallahufikum buat pasangan pengantin. Esok akan berlangsung majlis resepsi sebelah perempuan di Dewan Felda, Jalan Semarak Kuala Lumpur.

Oklah, korang layanlah gambar yang ado ni yer, KakDah nak pi wat lulur dan mandi susu tuk majlis sok. Mesti la nak vogue giteww....sesekali melaram di majlis orang. Hihihihihihihi.

0 comments:

Post a Comment

 

Diari WAHM preneur Template by Ipietoon Cute Blog Design